Toekan-thema-dag zonder toekans

10 oktober 2016 - Santa Elena, Costa Rica

Lunes, el 10 de octubre

Hola! We hebben geen plannen vandaag, dus kunnen eigenlijk lekker blijven liggen. Maar we hebben ons opgegeven voor het ontbijt om 07:30u en moeten dus onze bedden uit. We hebben hier het beste ontbijt van alle hostels; 4 soorten fruit, yoghurt, melk, cereals, jus d'orange, en afwisselend toast en ei of pancakes. Genieten!

We hebben geconcludeerd dat we de trekker van Costa Rica, de Toekan, nog niet in het wild hebben gezien. Eigenlijk niet oké, en stellen deze dag in het teken van de toekan. We krijgen een tip van de ontbijtvrouw dat we op een bepaalde plek in Monteverde kans hebben om toekans te zien. Vol goede moed vertrekken we te voet richting Monteverde. We hebben een vroege lunch, omdat birdwatching een groot deel van de tijd wachten is, en ons meegebrachte eten ons zo lekker zit aan te staren. We spotten wat kleine dieren zoals een eekoorn, totdat Floor ineens een Pisote! We duiken de bosjes in en ook dit beest is nieuwsgierig en komt van hoog in de boom naar ons op de grond toegekropen, waardoor we genoeg foto's hebben kunnen nemen. We zien ook ee mooie Motmot, waarvan we de naam nog niet wisten, maar nu ineens veel tegenkomen. En die toekans... Zijn nog steeds onvindbaar... Lichtelijk moeizaam vertrekken we weer richting hostel, waar we elk souvenirwinkeltje even rustig binnengaan. Hier beuren we weer wat van op en mijn verveling ebt weg. Ik vind alle souvenirs maar onhandig, onzin en duur en koop natuurlijk niks, pfoee. Floor koopt zilveren oorbelletjes van een locale kunstenaar.

Thuis chillen we een beetje en vermaken ons met ons dagboek. In de gezamenlijke ruimte, want onze kamer stinkt naar onze natte kleding, maar vooral onze natte hikersboots, waar ik elke keer weer van schrik als ik de kamer binnen kom. Het is maar goed dat de twee andere bedden niet bezet zijn en alleen last hebben van onze eigen lucht.
We koken omelet met veel groenten. Wel pas om 9 uur want we zitten vol van "de restjes" dat we van 2 canadezen hebben aangenomen.

Ajuus.

1. Cisca.stavenuiter:
    11 oktober 2016
    Wel wat souvenirs kopen hoor. Hoort er ook bij
  2. Fred:
    12 oktober 2016
    Het blijft fijn lezen, ik sla geen woord over!