San José en het Telefoonavontuur

1 oktober 2016 - San José, Costa Rica

Sabado, el 1er de octubre

Ik ben alweer erg vroeg wakker vandaag en vraag me af of het door het licht komt of door de vreemde bedden. Vandaag vertrekken we weer uit Schildpadplaats. Wel vroeg, want de boot gaat maar 3x per dag naar het vaste land, en de weg naar San José wordt als lang en moeilijk beschreven in onze Lonely. Ik heb aangegeven het wel weer eens leuk te vinden om naar een stad te gaan, ook al is Lonely Planet alles behalve positief over San José. Een stad geeft ons weer even een nieuwe kijk te geven en misschien straks weer leuker te vinden om in de natuur te zijn. Om die reden wil ik ook graag in een ander hostel dan we laatst in San José zaten. Het is goed om af te wisselen. Floor past zich gelukkig goed aan en vind het een goed plan. We nemen daar graag de tijd; we verblijven 2 nachten in Hostel van Gogh.

Rond 14:30u komen we aan in het hostel en kunnen van 15:00u tot 's avonds nog even naar het centrum lopen; Avenida Central. We struinen lekker rond en zijn stiekem een beetje op zoek naar 2 dingen; de Foodmarket en een Apple reparatiezaak. Het liefst heeft Floor 'm vandaag nog ingeleverd, zodat we 2 volle dagen de tijd hebben om 'm te laten maken, geen betere kans dan in zo'n grote stad natuurlijk... De Foodmarket is moeilijk te vinden maar gaan vanaf Avenida Central toch ergens rechts een gebouw in. Het lijkt alsof dit het toch is. Een markt, eigenlijk zoals in Marokko, alleen dan gekke marokkaanse geur en een beter dak. Overal kun je aan "de bar" gaan zitten voor een empanada of een fruitshake. Wij bestellen ook ergens een empanada. Erg lekker! wel weer gefrituurd.

We vinden een telefoonshop ergens in de buurt die er erg betrouwbaar uitziet en gelukkig een Macbook heeft. De iPhone lijkt een nieuwe update nodig te hebben. We moeten een aantal keer terugkomen in Cellulares, en kunnen daardoor elke keer voor ongeveer drie kwartier de stad in. Het lijkt lang te duren, en beloven de telefoon te maken voor maar 20 dollar, morgen op te halen.
In deze Central Market halen we al onze groenten voor onze maaltijdsalade, maar zitten al snel op zo'n 7 dollar, en stoppen dan maar.

We gaan terug naar het hostel want het is al laat en hebben ontzettende honger. We bereiden met de gelimiteerde middelen, en een keuken van ongeveer 3 meter breed een heerlijke salade.

1. Mirjam:
    11 oktober 2016
    Lekker veel gezonde dingen eten