aankomst in El Valle de Antón

11 september 2016 - El Valle de Antón, Panama

Domingo, el 11 de septiembre

We hebben het inmiddels wel gezien hier in Panama City en zijn klaar voor onze volgende bestemming! De bus naar El Valle duurt zo'n 4-5 uur. We pakken de bus en betalen slechts 4,25 euro per persoon. Zodra ik het 16 persoonsbusje in stap, heb ik spijt dat ik mn mountain jasje niet heb meegenomen. Ik heb 4 uur gebibbert van de airconditioning, en mezelf enigszins warm proberen te houden met mn tassie en een baquette die we hadden gekocht. We zijn 4x van plaats verwisseld in de hoop dat de blower minder op die plaatsen zal blowen.

De bussen in Panama hier echt coolio, altijd verschillende. Oude schoolbussen in graffiti met eigen stijl. Zwarte rook komt uit hun uitlaat. De binnenkant houdt je eeuwig bezig, maar naar buiten kijken is ook heerlijk.

We gaan een aantal haarspeld bochten naar beneden en komen aan in hostel Bodhi in El Valle (de Vallei) rond 4 uur.   El Valle is een heel klein dorpje, maar waar vrij veel te doen is! We kunnen haast niet kiezen en boeken meteen een extra nacht bij. Helaas is de Butterfly Center al gesloten, maar in plaats daarvan maken we kennis met onze hostelgenoten en gaan we samen budget-uiteten voor 3,50 USD proosten nog eens in het hostel.

1. Mirjam:
    17 september 2016
    Airco dat had ik nooit verwacht.