Brakdag

17 oktober 2016 - Isla De Ometepe, Nicaragua

Lunes, el 17 de octubre

Vandaag is brakdag. De eerste brakdag sinds maanden. We slapen uit tot een uur of 10, misschien wel de eerste uitslaapdag van onze reis?

We komen langzaam op gang met een halve ananas die nog over is, maar moeten de rest ons ontbijt om 11 uur nog fixen. We maken er een zuivel ontbijt van met melk, granen,  banaan en meloen. Dat is ook het beste voor het slikken van de malariapillen.

Het gaat goed met de malariapillen. We herinneren elkaar er goed aan, en hebben tot zover geen nare bijwerkingen. Misschien droom ik iets meer, maar dat deed ik altijd al. Zolang het geen nachtmerries zijn, vind ik dat zelfs wel leuk. We nemen ze preventief  elke dag. Ik merk dat ik wat lakser wordt met DEET insmeren, hoewel ik er eigenlijk wel vatbaar voor ben en hier ook al vaker gestoken wordt door die kleine rotbeesten.

We doen niet zo veel vandaag. Ik voel mezelf rond 1 uur al onrustig worden en moet me inhouden om niet te vragen: "dus wat zullen we vandaag doen?"

Ik laat het maar en introduceer dus rond 3 uur maar dat ik nog graag naar het jezus standbeeld wil lopen, dat een uur lopen is. Je wordt snel lamlendig van zo'n dag, wat ik niet fijn vindt. Floor is het er wel enigszins mee eens, geloof ik. Maar net zodra we het dorpje uitlopen vallen de donkere wolken over San Juan del Sur en begint het te regenen. Teleurgesteld en licht chagerijnig wordt ik ervan dat we nu "weer" (maar beter gezegd: alsnog) niks kunnen doen en keren weer terug naar het hostel om ons, in mijn ogen "saai dagje zonder doel" voort te zetten.

Dan maken we maar wat van het eten, want er is hier wel een mooie oven waar we gebruik van kunnen maken. We flansen een gerecht in elkaar van een soort gekke pompoenvormige courgette (wat hebben we nu weer meegenoemen??), noemen we het maar, aardappels, olijven, ui en kaas. We maken weer veel te veel en hebben genoeg van 1/2 van de pan. Het smaakt echter verbazingwekkend goed.

We besluiten nog een dag extra te blijven. We willen surfen aan een van de beste surf stranden van Nicaragua. Ook dat moeten we nog regelen rond 9. Hopelijk morgen weer een actievere dag :).

1. Mirjam:
    19 oktober 2016
    Ja dat is balen ben je net op dreef gaat het regenen. Goed van jullie om even geduldig wat tijd voor het eten te nemen. En voor ons deze prachtverhalen te schrijven. Xx
  2. Fred:
    19 oktober 2016
    Ja lastig toch de balans tussen lekker vervelen en vervelend vervelen.