Sunday Funday!

16 oktober 2016 - San Juan del Sur, Nicaragua

Domingo, el 16 de octubre

Today is de day. Na een redelijke detoxperiode van zo'n anderhalve maand, waarin we slechts enkele glazen van het goudgele vocht hebben genuttigd, bereiden we ons voor om ons weer eens onbeschaamd vol te gieten met zo'n 300 andere rijke westerlingen.

Ik kan me de laatste keer dat ik dronken ben geweest maar moeilijk herinneren, zo lang geleden. Dat moet eind juni zijn geweest. Het is nu half oktober. Dan mag het wel weer een keertje, toch?

Ik ben gefascineerd hoe je een poolcrawl zo bekend kan maken dat we zo in het laagseizoen zitten dat we soms denken dat we de enige in het stadje of hostel zijn, en je hier ineens 300 medereizigers in 1 hostel krijgt! Toch zit het hier dus helemaal vol met reizigers en backpackers die hier zijn blijven hangen dankzij het heerlijke surferleven. Er is geen voorverkoop, dus dat betekent dat we om 10:00u in het hostel Pachamama verzamelen om onze kaarten op te halen. We krijgen het enige echte Sunday Funday shirt en kiezen beide een oversized maat. Yes! Eindelijk weer een fijn pyamashirt ipv die polyester tshirt van de 2 volcano extreem hike. We weten mijn god niet wat de bedoeling is en zijn nog een beetje lost. We besluiten maar ergens te gaan zitten en al snel komen 3 mensen ons vergezellen. Zoals we van te voren hadden gevreesd, gaan velen inderdaad in de tussentijd alvast biertjes drinken in hun hostel. Wij durven onszelf niet bij hen uit te nodigen en kopen maar wat biertjes en wat lunch om ons op het strand los te drinken. Rond 12:00u arriveren we wederom in het nog rustige Pachamama. Dat is stiekem wel fijn, want dit kleine gezelschap maakt het een makkelijke ingang om wat vrienden te maken. Gelukkig gaat dat altijd lekker makkelijk met wat drankspelletjes en beerpong en gaat ons gelukkig goed af. Het is heet vandaag en springen voordat we naar het volgende hostel vertrekken nog even het zwembad in, waar iemand de drank al flink heeft misbruikt en laveloos aan de rand ligt.

Het is grappig hoe je vreemden zo snel in je hersenen koppelt aan bekende mensen van thuis. We zijn al eerder aan de praat geraakt met Freddy, mijn IC, we zien de acteur Waldemar Torenstra en spotten een Israëlische Marc. Ik herken dit ook heel erg van toen ik naar Eindhoven verhuisde en ik mijn oude klasgenoten overal in Eindhoven zag lopen.

We vertrekken naar het tweede hostel. Buiten staat iedereen al te wachten op de jeeps die ons moeten vervoeren. Wij gaan met een groepje liever lopen, want het duurt ons te lang zo.

Het tweede hostel is een grote, met een groot zwembad en een kleine stage waar een DJ staat. We vermaken ons met meerdere mensen. Zo'n 99% heeft hier een tattoo, zo uiteenlopend als maar kan. Wij zijn nog de enige blanco's hier, zo special. We zien mensen in dezelfde shirts en bikini's omdat iedereen hier uit hetzelfde coole surf winkeltje koopt, en we zijn benieuwd wie thuis ook daadwerkelijk zo'n surferuitstraling heeft, of ze deze attitude hier gewoon opzetten omdat dat hier zo heerlijk kan. Wij zouden dit stiekem ook allebei wel willen, maarja...

Tegen de avond halen we ons avondeten. Ik raak mijn portemonnee kwijt in het zwembad. Gelukkig grijp ik na een paar keer proberen precies raak als ik het troebele water(uhhl) in duik richting de bodem. Ik kom het water nog niet uit, of Floor kan haar slippers niet meer vinden. Ze zijn sowieso door iemand aangetrokken. Floor is vastberaden ze terug te vinden en loopt een rondje door de menigte. Lachend komt ze bij me terug. Het meisje dat we als eerste ontmoette in Pachamama had ze aan en beweerde dat ze van haar waren. De slippers van Floor zijn helaas zo herkenbaar, dat niemand anders die heeft. Floor heeft ze van haar voeten afgepakt en is weggelopen! Slippers weer terug, Topactie!

Het laatste hostel is aan de zee. We dansen de avond weg en kunnen het natuurlijk niet laten om in het donker nog even de zee in te rennen. Van ons laatste geld delen we een late night carribean snack, de met liefde klaargemaakte hamburger. Hij smaakt geweldig. Net als deze hele dag.

1. Mirjam:
    19 oktober 2016
    Altijd leuk om mensen te kijken.
    Maar jee weg portomonnee en die slippers....
  2. Fred:
    19 oktober 2016
    Je zat je thuis al te verheugen op deze dag. Het zou een hoogtepunt worden. Is dat het ook geworden? Lag je uiteindelijk bezopen op bed?
  3. Isabel:
    21 oktober 2016
    haha klopt mam, goed onthouden!
    Hoogtepuntje is het zeker, maar we doen wel meer bijzondere dingen dat dit, dus er zijn zeker nog hogere hoogtepunten!!!!