living the dream

9 september 2016 - Panama City, Panama

Viernes, el 9 de septiembre

Door het klinken van de Soccie-hoorn werden we wakker in ons tentje. Vandaag weer een dagtour in de bootjes, helaas met iets meer bewolking, maar niet minder zin, naar Isla Perro Grande. Perro, dat hond betekent, is hier niet van toepassing, want er is hier geen hond. Wel hebben we vandaag dolfijnen gezien, onderweg naar een ander eiland. Heel bijzonder, want toen ik toevallig 10 min daarvoor vroeg of Kevin hier ooit dolfijnen had gezien, antwoordde hij met: "soló una vez." Wat een gelukje.

'S avonds hebben we opnieuw "nagetafeld" met alle mensen van het eiland. De dronken Kuna's waren er niet bij, zij hebben gister blijkbaar een ontzettende ruzie gehad, en hebben de politie om elkaar gebeld en hadden een heftige bespreking vanmiddag. Een Kuna Yala heeft gesekst met een dronken toerist dat ook op ons eiland verblijft. Wij, alle jonkies van het eiland, keken met open ogen naar de gebeurtenis. De sociale contole van de Kuna Yala's was ineens nergens te bekennen... It's living the dream op dit eiland, inclusief de soap-scenes.

Ik geniet van elk stuk fruit dat ik eet. Die smaak, die 10x intenser en zoeter is dan in NL is heerlijk. Achter me hoor ik af en toe een kokosnoot uit de boom vallen. Het leven is goed.

1. Mirjam:
    12 september 2016
    Ja dat fruit wil ik ook wel eens proeven.