Lost and Found

20 september 2016 - Valle de la Mina, Panama

Martes, el 20 de septiembre

We vertrekken met de duitsers richting David. Floor's telefoon ligt al 3 dagen bij een reparatie store, maar zodra we daar aankomen, lijkt er niks gebeurd te zijn. We hebben zelfs meer dan 45 min moeten wachten voordat de telefoon in zicht was, deze was namelijk overgebracht naar een andere winkel. Wat een ergernis. Floor heeft precies dezelfde telefoon terug, nog steeds kapot. We vragen ons af of ze überhaupt iets gedaan hebben. Het kostte gelukkig niets, alleen de taxi en onze tijd. Nog een beetje treurig van de teleurstelling vertrekken we met de bus naar Lost and found. Dit hostel zit tussen David en Bocas del Toro, op dezelfde hoogte als Boquete, alleen oosterlijker. Het is een heel bekend hostel in "de middle of the jungle" en heeft een hike van 15 min nodig vanaf de autoweg. Eten moet je zelf meenemen, maar is er ook te koop. Gelukkig zijn we hierop voorbereid en hebben genoeg mee voor onze eigen avondmaaltijd, van vanavond, en zelfs nog genoeg om morgen van te lunchen. Ze hebben alle ruimte hier, waardoor ze hele leuke, originele dingen hebben uitgezet; loungehoek met prachtig uitzicht op de bergen, een doolhof in de tuin, en zelfs 2 treasurehunts. Één spel inclusief hike, met raadsels die je naar de volgende positie leiden, één rond het hostel, voor op een regenachtige dag. Ze leren je een beetje van de origine van het stadje, La valle de la Mina, met een snack of biertje als prijs. We beginnen vrijwel gelijk aan de hostel treasurehunt en blijven bezig tot het avondeten. We eten met zn alle en spelen spelletjes. We liggen er al vroeg in, want de charme van dit hostel uit zich vooral 's ochtends en 's middags. Bovendien wordt ik hier wel weer gek van de insecten, ik smeer DEET als een bezetene. Mijn handen en benen zijn er droog van.

1. Cisca.stavenuiter:
    26 september 2016
    Leuk van die puzzeltochten. Zo leer je ook nog wat. Alhoewel, volgens mij leer je elke dag
  2. Mirjam:
    27 september 2016
    Ja die telefoon is wel héél erg balen voor Floor.