Op een onbewoond eiland

22 november 2016 - Caye Caulker, Belize

Martes, el 22 de noviembre

We zijn vroeg wakker. Om 7 uur komen de felle lichtbundels mij al verblijden, wanneer ik vanuit mijn bedje, door mijn raampje naar het stralende water uitkijk. Wauwie, dat ik hier weer wakker mag worden is weer verwennerij! We ontbijten luxe; melk met granen en ananas, brood met veel keuze uit beleg. We hebben ten slotte op het vaste land kunnen inslaan! Andere hostelgangers zijn duidelijk jaloers en kijken watertandend toe. Rond half 11 vertrekken we met de kano, die gratis te leen is bij Bella's. Bovendien is het een prachtige dag om in een bootje rond te dobberen. Na een klein kwartiertje, als we nog maar net op het water zijn, kunnen we het al niet laten. We springen in het prachtige turquoise water en genieten met volle teugen. Wat een wonder dat dit bestaat, dat dit natuur is.

We reiken tot halverwege noord Caye Caulker (door de split naar het andere eiland). Daar lunchen we aan een wit strandje. We zien enorme bergen zand, die worden bewerkt met graafmachines. Zal hier het witte zand op het eiland vandaan komen? Of worden geexporteerd naar andere landen?
Ondertussen maken we een paar tussenstops waar we ook aanmeren bij een stukje strand.
De terugweg hebben we de golven met ons mee en zijn binnen no time weer terug, op het water voor ons hostel. We willen eigenlijk nog niet terug, want het is hier zo mooi, maar we waaien weg als we niets doen. Hiervoor binden we ons touwtje van de boot aan een schip dat voor anker ligt. We dromen nog een uurtje weg in de oncomfortabele houding die je in het bootje moet aannemen.

De koude buitendouche is dit keer wel fijn, waar de douchekop is vormgegeven met behulp van een van de vele roze schelpen die je hier op dit eiland kan kopen. Daarna raak ik aan de praat met een amsterdamse jonge advocaat waar we die avond ook mee uitgaan. We drinken rum en coke en vertrekken rond 12 naar Sportsbar. Redelijke tijd, denken wij, maar na 5 minuten sluit de bar en verplaatst de hele inhoud zich naar Reggaebar, die slechts een ander uurtje openblijft.

Vandaag hadden we weer geen trek om te koken, dus gaan we toch maar weer uit eten. De vis is hier geweldig en genieten van een heerlijke Snapperfillet in kokos met Mango chutney. Dit keer fixen we een kleine korting en gratis nacho-voorgerecht, jeeh!

1. Fred:
    2 december 2016
    Wel gezond eten allemaal
  2. Fred:
    3 december 2016
    Wat een lekker daggie. Koud douchen ga je misschien dan toch aan wennen. En die vis......ik ben jaloers en blij. Ik heb altijd gevonden dat ik jullie meer vis had moeten leren eten en kijk...het komt allemaal goed. Kreeft heb ik nog nooit gegeten. Wil ik ook!!!
  3. Mirjam:
    3 december 2016
    Heerlijk zo relaxed genieten in de natuur.