Part 2

31 oktober 2016 - Matagalpa, Nicaragua

Lunes, el 31 de octubre

08:00 - we komen aan in Managua. Inmiddels zijn we al meer dan 24 uur onderweg. We zagen beide al dat dit station ook een stop heeft voor Matagalpa, onze volgende bestemming. We stappen uit en kopen voordat we de bus in gaan nog heel snel een warm broodje. De bus vertrekt bijna meteen weer. Er zijn 56 plaatsen bezet. Maar niet getreurd, wij hebben plaats 67 en 68. Dat betekent dat we op een krukje in het gangpad zitten en nog 15 extra plaatsen gecreeerd kunnen worden!! Mijn knie wordt als stoelleuning gebruikt en Floor krijgt een persoonlijke massage door een kleine meid die in haar rug zit te prikken. De man voor ons denkt dat hij onopvallend naar ons kan kijken, maar wij hebben allang door dat hij bijna achterste voren op zijn stoel zit en al minstens 80 keer een blik op ons heeft geworpen.
Onze reis van Little Corn naar Matagalpa (via Managua) heeft .... Geduurd. Het heeft ons 676 Cordobas per persoon gekost(=18,90 euro). De heenweg kostte ons 820 Cordobas (=25,90 euro) per persoon.
10:30 - we settelen ons in het eerste beste cafetin dat ontbijt verkoopt.
11:30 - We checken in bij Hotel Central. Het is niet denderend, maar we hebben geen zin om verder te zoeken. We chillen in onze kamer en vallen van 14:16:30 nog eens in slaap.
20:00 - Uiteten bij een goedkope tent met buffet. We zitten aan een grote tafel in een net afgewerkt restaurant, zonder plastic stoeltjes!
21:30 - We vallen beide weer in slaap.

1. Cisca.stavenuiter:
    5 november 2016
    Al die mannen. Ze blij en kijken geloof ik, maar dat maakt het reizen ook leuk. Jullie kijken ook hoe al die Nicaraguanen zich bewegen de hele dag. Mensen kijken is iets wat interessant blijft. Hihi
  2. Mirjam:
    13 november 2016
    Wat is reizen toch ontzettend vermoeiend !!
  3. Fred:
    16 november 2016
    Mannen moeten ook begrijpen dat het geleidelijk teveel wordt