Santa Elena Could Reserve

9 oktober 2016 - Santa Elena, Costa Rica

Domingo, el 9 de octubre

Vandaag hebben we een volle dag in Santa Elena Reserve gepland. We pakken de bus om 8:30, want er gaan er maar 4 per dag, en grote kans dat het 's middags regent.

Bij de bus terminal zien we ook al het afval probleem in Monteverde en hoe dit wordt verwerkt in kunst om mensen hier bewust van te maken en over te instrueren.Als na een kwartier de bus nog steeds niet is gearriveerd, spreken we een meid aan die beneden aan de straat staat. Zij gaat ook naar Santa Elena Reserve en nemen 5 min later dezelfde bus. Ze klinkt heel gepassioneerd over haar werk, natuur, doelen en studie en we luisteren aandachtig naar haar verhalen.

De route in Santa Elena is mooi en gemakkelijk (mag ook wel na de 2 extreme volcano hike!). We zien weinig dieren, alleen een grote harige vogelspin, waar ik van achteruit deinsde toen hij bijna onder mijn voetzool verdween.

We ontmoeten een Frans gezin met 2 kinderen dat al 11 maanden op wereldreis is, en van plan is te verhuizen naar Australië! Heftig! Met de Canadese meid van de bus, Eleah, wisselen we onze mening hierover uit op de weg naar onze gezamenlijke middagbestemming: de fiscus tree.

We lopen de steile helling naar boven en kunnen niks vinden. Maar op het moment dat ik het op wil geven, zien we een bordje. We beklimmen deze holle boom en kijken naar het uitzicht.

'S avonds spreken we weer af voor het avond eten. Als we toevallig tegelijk bij het afgesproken restaurant aankomen heeft Eleah companie meegenomen, het is de Nederlandse meid die we ook in La Fortuna al bij op de kamer sliepen!

We gaan gezellig uit eten en sluiten de avond gezellig af bij het hostel met een hoop psychologische gesprekken. De meid is 30 en heeft veel psychologische ervaring waar ze niet over uitgepraat raakt. We zijn beide onder de indruk, maar ik merk ook dat ik vrij pessimistisch ben over haar lovende en ideologische woorden. Desondanks geeft ze ons wijze lessen en dingen om over na te denken mee voor de toekomst. En dat is ook waar deze reis voor is toch?

1. Cisca.stavenuiter:
    11 oktober 2016
    Die vogelsoorten zou ik nachtmerries van krijgen.
  2. Juud:
    11 oktober 2016