Snorkelen

28 oktober 2016 - Little Corn Island, Nicaragua

Viernes, el 28 de octubre.

We staan tranquilo op, zoals het in the island life moet zijn. We ontbijten rustig met een brood en ei dat we gister avond hebben gekocht. Leigh Anna en Justin vertellen hoe ze gister gesnorkeld hebben. Ze gaan vandaag weer en nodigen ons uit. Dat willen wij maar al te graag, want het lijkt alsof ze er verstand van hebben. We gaan het water in aan de oostzijde van het eiland, recht voor het huisje van Josh en Ish. Ze zijn niet thuis vandaag. We gaan Justin en Leigh Anna achterna het water in. Zij weten waar ze gister zijn geweest en wij volgen met onze gehuurde snorkels en flippers. We zien mooi koraal en veel vissen. Floor gaat vaak onder het water met haar hele snorkel. Ik zie daar nog niet echt het nut van in ofzo, haha en blijf veilig op een afstandje. Begrijp me niet verkeerd! Ik ben niet minder aan het genieten. Floor vermaakt zich goed met haar GoPro en is weer als één van de vissen. We blijven minstens 2 uur weg en keren pas terug als onze monden rimpelen van zoutheid, we al tig slokken zoutwater op hebben en vermoeid zijn van de inspanning. Op de terugweg spot ik een pijlstaartrog op de bodem van het water!! Wauw wat een vet beest, en roep de anderen er snel bij. Ik volg hem even vanaf de oppervlakte van het water. Totdat ik zie dat ik te ver afdwaal van de anderen. Ik zwem weer terug naar de rest, richting de kust, en nog geen 2 min later spot ik een andere, nog grotere die "vliegt" vlak boven het zand. Wat een geluk dat ik die heb mogen spotten, zo vlak voordat we het water uit gaan.

De rest van de dag spenderen we aan het water. We openen een kokosnoot die we voor 10 Cordobas hebben gekocht en drinken het heerlijke water en eten het vruchtvlees, waar ik me uren mee bezig heb kunnen houden. Het vruchtvlees is hard, en door mijn tanden is er geen optie om het eraf te bijten. Gelukkig is mijn kleine messie daar, en eet ik stukje bij beetje de binnenkant op, als een aapje die aan het vlooien is. Wederom the island life, denk ik.

Floor schrijft haar dagboek, want we lopen beide al een paar dagen achter. Ik klets veel met Justin en schop een balletje over, want ja, die 31 jarige man heeft nog gewoon een voetbal mee op z'n travels!

Zodra Josh en Ish terugkomen, blijven we nog tot etenstijd kletsen. Floor wil graag een hele vis eten, omdat dat zo leuk is om uit elkaar te halen, en het waarschijnlijk niet verser dan hier kan worden. We eten op een plekje vlakbij Rosa's, hetzelfde idee, alleen net iets minder goed. We eten een heerlijke hele vis, met aardappelpuree, kool en groenten. Ook hier krijgen we een verassings-after, chocolade cake.

Elke avond kijken we even omhoog, naar de heldere sterrenhemel die al twee avonden schijnt in de duisternis. Door het weinige licht op het eiland en omdat we in het midden van de Caribische Zee zitten, is de sterrenhemel ongekend mooi (Bíjna zo mooi als in Marokko).

's Avonds chillen we wat, regelen ontbijt en schrijf ik mijn blog. We drinken wat Flor de Caña, de lokale rum in Nica met wat cola. Het smaakt goed, beter dan ik dacht.

In bed doen we een "sweet and sour", een kort evaluatie momentje van de dag waarin we het leukste en het minst leuke van de dag noemen. Geleerd van Jan, in Léon, die dat deed met zijn vriendin.

Sour is moeilijk, op zo'n dag als dit.

1. Mirjam:
    1 november 2016
    Heerlijk heerlijk en dat sweet en sour is een leuk idee. Ga ik ook proberen
  2. Fred:
    11 november 2016
    Dat je tegen zoveel zout water kan?!