Strand

13 januari 2017 - Trinidad, Cuba

Viernes, el 13 de enero

Floor kijkt uit het raam, vrij bewolkt. Dat wordt weer geen stranddag vandaag. Maar als we even later toch de straat op gaan voor het ontbijt, lijkt het toch een mooie dag.

Het Viazul bussensysteem ligt nog steeds plat, en het lijkt alsof niemand daar binnenkort iets aan gaat doen.

We regelen beide onze eigen snacks en drinken en vertrekken daarna met de gedeelde taxi naar het strand. Floor en ik hebben beide onze handdoeken mee, Connor en Sydney niet. Sydney wil een strandbedje, als het even kan, en Connor wil zijn shirt niet uit. Sydney verschuilt zichzelf onder Casahanddoek die ze mee heeft genomen, maar wil liever niet in het zand liggen. We wilden vandaag eigenlijk ons dagboekkie een beetje schrijven, maar omdat Connor en Sydney niet even lekker kunnen gaan liggen en relaxen blijven we met hen kletsen. Connor heeft opnieuw zijn eigen fles rum mee, waar Sydney het eigenlijk niet zo mee eens is. Hij drinkt wat ons betreft ook vrij snel. Dit brengt ons eens op dronken verhalen, en komen er dan achter dat Connor stiekem best wel vaak dronken is. Sydney heeft gelukkig ook een dronken verhaal, ook al is ze pas twee keer dronken geweest. Wij biechten ook een dronken verhaal op. Tegen het einde van de middag rijden we weer naar huis. Connor heeft zijn fles bijna op en loopt duidelijk scheef naar het water. In het kleine Jeepje grijpt hij zich stevig vast. Wij zitten achterin, met onze haren in de wind, te lachen.

We zijn het straateten alweer een beetje zat aan het worden. Elke ochtend en middag brood met ham/kaas/ei en dat vette straateten als avondeten. Vanavond gaan we ergens anders heen, iets leukers. We eindigen in een heel schattig klein restaurantje Don Borrel. Er zijn slechts 3 kleine tafeltjes en een bar. Er komt net een plek vrij, dus we hebben geluk. Thee hebben ze niet, dus bestel ik maar een Mojito. Floor bestelt iets onbekends. Een halve fles honing wordt in het kleine bekertje gegoten. Zodra je je rietje eruit haalt zit er een klont honing aan de onderkant. Garnalen hebben ze ook niet, dus bestellen beide maar een visfilet (veel blijft er naast pizza namelijk niet over).

Als we thuis komen liggen Connor en Sydney al in bed. We moeten lachen want we doen allemaal even gek dansen, Floor en ik staand in ons jurkje, Sydney en Connor in hun bed. Connor is flink verbrand op het strand, omdat hij dronken was? Hij heeft geen farmers- maar een wifebeaters burn, grappen we. We hebben namelijk pas net van de amerikanen geleerd wat dat allemaal is.