Voorbereiding

3 december 2016 - Antigua, Guatemala

Sabado, el 3 de diciembre

We zijn weer wakker. Mijn allergie heeft wat rust; ik hoef al minder te niezen en minder te snotteren. Toch ga ik er vroeg uit. Beneden zit Floor te skypen met Caro en ik kom er later even bijzitten. Het ontbijt vandaag is beter, ei, brood, tomaat, komkommer en avo. Zelf zorgen we nog voor een Papaya.

Onze ochtend is weer rustig aan. We besluiten toch niet te mountainbiken. We bewaren onze energie. We willen ons vandaag voorbereiden op de beruchte hike van morgen. Dit kan natuurlijk eigenlijk pas het beste als de 4 terugkomen en hun ervaringen delen. We wachten daar rustig op, wanneer ze uitgeput om 12 uur aankomen. Aaaah, kriebels. Een van de betere dagen van Hanna. Ze hebben geen lava gezien.

We gaan de straat weer op. Eerst naar Yellow House. We zijn erachter gekomen dat we ons eten in de koelkast zijn vergeten. Van onze knakworstjes en kaascreme kunnen we nog precies 1x lunchen. Dat doen we in het parkje, waar we door 3 verschillende jonkies worden gevraagd om onze schoenen te poetsen en snoepjes te kopen.

We gaan de markt weer op. Kunnen we ons genoeg voorbereiden? We beginnen makkelijk. Voor ons avondeten maken we spagetti, een goeie carbo-volle maaltijd voor goeie energie. We kopen in voor 4 personen, zodat we na de wandeling niet meer hoeven te koken / meteen krachtvoer hebben om onze spieren weer te voeden. We nemen wel een gekke pasta die we nog niet eerder hebben gehad; een soort spagetti, maar dan lange Penne. Dus een kruising tussen die twee. Daarna gaan we rustig door en fixen lekkere koekies, een kilo noten (pinda's, suikernootjes en een locale noot) voor slechts 3 euro. Verse broodjes en 250g vlees. De carnerías hier zijn elke keer weer indrukwekkend. Enorme lappen vlees aan enorme haken. Hele beesten hangen er soms, hele ribbenkasten of poten van vee. Levers en harten, ik vind het super interessant en wat zijn ze mooi. Maar kopen? Dat durven we niet.
De rest van de dag spenderen we op het dak van het hotel. Er is niks, maar er is geen zon in de gezamenlijke buitenruimte. En zolang de zon schijnt is het heerlijk hier, zodra die weg is, is het koud. Net Nederland dus.

1. Mirjam:
    11 december 2016
    Jullie zijn weer uitstekend bezig met zo'n goede voorbereiding op de spannende tocht !
  2. Fred:
    28 december 2016
    Heerlijk in de zo'n op het dak van het hotel. In Orba zaten Suus, marian en ik ook hele ochtenden lang op het dakterras in de ochtend zo'n. Zoooooo lekker.